כיום זה כבר ידוע שהפרמטר החשוב ביותר להצלחה או למידת הנחשקות של מוצר זה או אחר הוא לא דווקא האיכות שלו אלא דווקא המיתוג המוצלח שלו.
עובדה זו הוכחה באלפי מחקרים מדעיים שנערכו בתחום שבחנו את העדפות קהל הצרכנים. לפיכך היצרנים השונים משקיעים היום סכומים מרשימים של כסף בכל תהליך המיתוג על מנת שעיצוב המוצר, האריזה שלו ואפילו מתקן התצוגה שלו ישקפו את רוח החברה, את העקרונות שהיא מעוניינת לשדר ואת תפיסת העולם שעומדת מאחורי המוצר.
מה זה בדיוק מקררים ממותגים?
מקררים ממותגים הם מקררים שכאילו נוצרו אך ורק על מנת לאחסן ולקרר את המוצר שעמו הם מתכתבים מבחינה עיצובית ורעיונית. במקרים מסוימים מדובר רק על הדוגמא שמודפסת על המקררים אך במקרים אחרים מדובר גם על האופן המיוחד שבו מעוצבים המקררים (כמו למשל מקרר שמעוצב בצורה של בקבוק משקה זה או אחר). בדיוק כמו שכיום נהוג להציב מוצרים על מתקני תצוגה ממותגים, לשנע אותם מהמפעל לחנויות ולרשתות השיווק באמצעות כלי רכב ממותגים ולמכור אותם בעזרת עובדים שלובשים בגדים ממותגים, כך גם נהוג לקרר את מוצרי השתייה והמזון במקררים שעברו תהליך של מיתוג.
היתרונות של מקררים ממותגים
למקררים הממותגים קיימים יתרונות רבים:
- בעזרת מקרר ממותג ניתן לבדל את המוצר משאר המוצרים המתחרים בקטגוריה שלו.
- מקרר ממותג מאפשר לצרכן לזהות את המוצר הספציפי גם בסופר עמוס במוצרים אחרים.
- מקררים ממותגים תורמים להעצמת המוצר בעיני הצרכנים.
- מקרר שעבר תהליך של מיתוג מהווה חלק אינטגרלי במערך השיווק של המוצר לא פחות מהאריזה שבה הוא נתון או מהשם שניתן לו.
יחי ההבדל הקטן
על מנת להבין את היתרון המשמעותי של המקררים הללו, בואו ננסה לעשות ניסוי מחשבתי קצר – דמיינו שאתם עומדים מול שני מקררים בסופר השכונתי: מקרר אחד הוא מקרר סטנדרטי לבן שעליו לא מוטבע שום סימן מסחרי מסוג כלשהו (מעין מקרר יתום) והמקרר השני הוא מקרר ממותג שדואג לקירור בקבוקי משקה של חברה מסוימת. מטבע הדברים תעדיפו לבחור לקחת את בקבוק המשקה מהמקרר הממותג וזאת כיוון שבאופן אינסטינקטיבי תרגישו שהיצרן מגבה את הסחורה שלו באופן מוצלח יותר ואמין יותר יחסית ליצרן שמיקם את הסחורה שלו במקרר גנרי.
מקרר ממותג מעניק תחושה של ביטחון, של אחריות ושל עטיפה כוללת ומקיפה. זוהי הסיבה שכיום כל החברות הגדולות ממקמות את המוצרים שלהן אך ורק בתוך מקררים שעברו תהליך של מיתוג. כמו כן, אין ספק שזה מדליק שיש לך במשרד מקרר של חברה כמו רדבול,ספרייט וכו’.
האם המיתוג חייב להתאים למוצרי המזון והמשקה בלבד?
היתרון האחרון שנזכיר במאמר זה הוא שמקררים ממותגים יכולים להתאים לא רק עבור מוצרי מזון ומשקה אלא פחות או יותר עבור כל מוצר או שירות מכל סוג שהוא. כך למשל במידה ומדובר למשל על אירוע ממותג של חברת סלולר או של בנק, ניתן להתאים עבור האירוע מקררים שיישאו את הלוגו של החברה שהפיקה את האירוע. באופן כזה תורמים להשלמה של תהליך המיתוג שמתחיל בסמליל (לוגו) של החברה ומסתיים במדים שלובשים העובדים באירוע.
לפרטים נוספים, פנו אלינו: landers.co.il.