מקרר לעסק שונה מאוד מהמקרר הביתי או אפילו המשרדי. המקרר בעסק אמור להיות נגיש, נוח, מסודר ונעים לעין. רק כך הוא ישווק היטב את החנות או את העסק ויעודד את הלקוחות לרכוש במקום.
מקרר מוזנח שלא נראה מסודר ונעים לעין הוא מקרר שישדר חוסר השקעה. על כן חשוב מאוד לשים לב בעת הבחירה במקרר ולבחור מקרר שישרת את מטרותיו של העסק מכל הבחינות כפי שנפרט בהמשך.
מהם השיקולים שאמורים ללוות אתכם בעת הבחירה במקרר לעסק?
חשוב להתייחס לכמה וכמה נקודות חשובות כאשר באים לבחור את המקרר לעסק.
- המקום של המקרר – תמיד יש לבחון את השטח הנתון לפני שבוחרים מקרר. חשוב למדוד באופן פיזי באמצעות סרט מידה את השטח הנתון ולברר כמה מקום בדיוק יש לנו עבור המקרר שלנו.
- כדאי להיוועץ במעצבת פנים לצורך העניין על מנת שהבחירה אכן תיעשה בחכמה. לעיתים יש מקום גדול עבור המקרר אך כאשר אנחנו מכניסים לשם את המקרר אנחנו מגלים שהוא חונק את כל החלל ויוצר תחושה צפופה ולא נעימה. מצד שני, אם נלך תמיד על מקרר קטן כדי לא להגיע למצב כזה, הרי שבמקרים רבים זה לא יהיה כל כך חכם.
- מקרר שלא יכיל את כל מה שהוא אמור להכיל לא יענה בפועל על הצרכים שלנו.
- חושבים קדימה – עסק שמרחיב מעגלים הוא עסק שצומח, הוא עסק שגדל ומרחיב את תחומי הפעילות שלו. הודות לכך הוא גם ירוויח יותר. כדי להגיע להישגים עסקיים גבוהים, צריך חזון, צריך דמיון וחייבים את השאיפה והמעוף. כאשר אנחנו קונים את האביזרים ואת הציוד לעסק, אנחנו אמורים לקחת בחשבון את החלומות הללו ובהתאם לכך ליצור את החלל העסקי. זוהי למעשה הדרך להגשמת החלום. מקרר לעסק הוא אמנם רק פרט אחד קטן שמרכיב את כל המכלול, אך יש לו משקל מכריע בכל מה שקשור להצלחה של העסק. חשוב מאוד לשים לב ולבחור את המקרר הנכון שאכן יענה על הצרכים הנוכחיים אך עם מבט לרחוק.
- מקרר משווק – אם המקרר אמור לשרת את הלקוחות, חשוב מאוד לשים לב לנראות של המקרר. הוא אמור להיות אסתטי ונאה מבחינה חיצונית. הוא אמור להית מסודר ונעים לעין וכזה שיהיה נעים ללקוחות לגשת אליו. ישנה היום אפשרות לעצב מקררים בהתאמה אישית וליצור מקררים מדהימים בעיצובים מדליקים במיוחד. כך הופך המקרר לגימיק מרכזי של העסק והודות לו העסק מצליח למכור הרבה יותר.
- מקרר אחד גדול או כמה מקררים קטנים? בבתי עסק רבים עולה הדילמה. האם כדאי לקנות מקרר אחד גדול עבור כל מה שאמור להיות מאוחסן במקרר או שמא עדיף ללכת על כמה מקררים מפוצלים באזורים שונים. כאן יש להתייחס לתכולה שאמורה להיכנס אל המקררים הללו. אם מדובר בתכולה משתנה בין המקררים, ברור שעדיף לחלק את המקררים ולפצל אותם לפינות שונות בעסק. כך אפשר ליצור מקרר עבור יינות או בקבוקי שתייה, מקרר עבור מוצרי מזון קפואים ומקרר עבור ירקות קפואים או תחליפי הבשר.
באופן כללי כדאי לדעת שמקרר גדול יפתח יותר פעמים במשך היום ועל כן הוא גם יגרום ליותר בלאי ונזק למנוע. מקררים קטנים לעומת זאת נפתחים מטבע הדברים פחות פעמים ולכן זה יהיה יעיל יותר עבור המנועים של המקררים.
מקרר גדול או קטן?
ישנם עסקים שלא זקוקים למקרר גדול כי הצרכים שלהם מבחינת המקרר נמוכים למדי.
כדאי לדעת באופן כללי כי מקרר קטן הוא מקרר שישרוד יותר זמן ותהיה לו פחות נטייה להתקלקל. אם אתם מתלבטים בין מקרר גדול לקטן, ייתכן שזוהי התשובה שלכם.
מלבד זאת ישנו הנושא של חשיפת המקרר. יש עסקים אשר בהם המקרר לא אמור לתפוס מקום מרכזי בעסק ואף פחות מכך. לעיתים בעלי העסק כלל לא רוצים שייראו את המקרר.
במקרים כאלו מובן שעדיף יהיה לבחור מקרר קטן אותו יהיה קל יותר להסוות או להסתיר. אם זה מאחורי שולחן ואם זה בתוך ארון וכדומה.
מקרר ויטרינה
המקררים לעסק ובמיוחד המקררים הקטנים נהנים מעיצובים מוקפדים ונעימים לעין. ניתן לבחור מקררים עם דלתות שקופות שיהוו מעין וויטרינה של העסק וכך למעשה יהפוך המקרר לאלמנט עיצובי בחלל העסקי.
ברור שמקרר כזה הינו יעיל במיוחד עבור הלקוחות שרואים את התכולה של המקרר גם בלי לפתוח אותו. עובדה זו חוסכת להם את הטרחה בלפתוח ולבחון את התכולה וכמובן נחסכת אנרגיה מיותרת הנדרשת מהמקרר בגלל פתיחה תכופה של דלתות המקרר.
דגשים חשובים
יש לשים לב לכמה דברים חשובים בעת רכישת המקרר.
- מקרר עם אחריות – חשוב מאוד לוודא כי מדובר במקרר שיש יצרן מאחוריו הלוקח אחריות מלאה מול הלקוח. מקרר שאין מאחוריו יצרן שנותן לכם אחריות על המוצר הוא מקרר שלא בטוח שכדאי לכם להתפתות ולקנות גם אם הוא יעלה יותר זול ביחס לאפשרויות האחרות.
- אופי המנוע – לא כל מקרר יכול להתאים לכל מקום וחשוב להתייחס לסוג המנוע ביחס לשימוש העתידי במקרר.
- רעשי מנוע – כשאר מדובר במקרר לעסק, חשוב לשמור על חווית לקוח ועל שירות מושלם. מקרר רועש לא ממש ישפיע לטובה על החוויה הזו. מסיבה זו חשוב מאוד לשים לב לפרט הזה.
מקרר לעסק שייבחר בהתחשב בכל הפרמטרים הללו, יעניק לעסק את התמורה המלאה להשקעה.